maandag 4 maart 2019

Op een hele Blauwe maandag......



Goedemorgen allemaal, 
dit weekend ben ik toch even goed in de Blauwe bloemetjes gezet)-..


Mijn dochter had dit prachtige Delftsblauwe bord voor mij op een markt gekocht, en wat een bijzondere afbeelding!
een dame die ingespannen het draadje in de naald probeert te krijgen. Zo lief van mijn meisje...)-


degenen die mij kennen, weten inmiddels dat ik een zwak heb voor blauw-wit aardewerk.
Als Quiltshop eigenaar kun je natuurlijk helemaal je gang gaan in je eigen winkel en het was dan ook snel een uitgemaakte zaak dat de keuken in de winkel in blauw tinten uitgevoerd werd.
Een hele lieve cursist van de woensdag groep bracht mij afgelopen weekend deze prachtige keukenset, die nog van haar Oma was uit 1920......


Daar wordt je heel blij van! Ik althans wel)- En het is meteen in gebruik genomen hoor! De koffie en de suiker zitten al in de laatjes. Geef mij een kastje en ik vul het wel..


Het staat ook prachtig bij het gordijn dat in de keuken hangt...


En bij de kleine 365-challenge quilt die onder de kapstok hangt.


Snel ook nog het 7-sisters blok in het keukentje opgehangen dat mijn lieve Sisters maakten bij mijn afscheid van ons prive-groepje. Met pijn in het hart stop ik daarmee omdat ik het te druk heb met de quiltwinkel....wat overigens ook heel leuk is hoor!


Dit is de miniquilt 'op 1 lijn met pa', die ik samen met mijn 85-jarige vader gemaakt heb voor de tentoonstelling in Rijswijk 'Lijnenspel', georganiseerd door het Quiltersgilde


Pap heeft op zijn eigen efficiente wijze, de stukjes geteld (in een keurig overzicht) ,getekend en precies uitgeknipt. daarna heb ik ze aan elkaar genaaid en doorgequilt op de machine. Wat een team he... en ook nog veel plezier samen. 


mijn werkruimte met mijn Bernina 710 , een heerlijke plek waar veel ideeen ontstaan.


Ik liet Patty dit weekend deze foto's zien om de tip te geven bij het machinaal doorquilten, zoveel mogelijk ruimte achter je machine te maken, eventueel met een extra tafel. Dat werkt hel prettig en dan kan de quilt lekker vrij bewegen. Ik zit in een soort eiland..)-, omringd door 2 extra tafels van Ikea. 

Fijne week lieve quilters!



3 opmerkingen:

  1. Wauw blauw ik hou van jou. Ik ben er ook dol op Hanneke. Toch zal ik jouw rrod witte quilt niet gauw in blauw maken. Heel leuk blogje om te lezen. Heerlijk. Veel succes met alles en tot de volgende keer.
    Hartelijke groet Maud.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je lieve Maud, ja rood-wit is ook een heerlijke combinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je verwend Hanneke,

    Prachtig, ik houd ook erg van blauw wit. Van die mooie keukenset kunnen we zo allemaal meegenieten!

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen