maandag 18 maart 2019

Olivia's tuinquilt en ditjes en datjes

Goedemorgen allemaal, op eindelijk weer een zonnige maandag! ik heb een beetje spierpijn, want we hebben hard in de tuin gewerkt dit weekend. Dat is altijd fijn, maar ook een hele klus als je 1700 m2  grond bij te houden hebt. Een luxeprobleem zullen we maar zeggen..)-


Wat wel af is is Olivia's Tuinquilt, onze blok van de maand quilt, die mee gaat naar de beurs in april, in Rijswijk. We brengen dan complete pakketten van deze quilt mee, leuk he. 


Niet alleen lapjes patchen maar ook borduurwerk zit er in deze vrolijke voorjaarsquilt. Heerlijk afwisselend om te doen en prachtig met het Venne Colcoton katoen garen dat licht- en wasecht is.


Het doorquilten heb ik op de (gewone) naaimachine gedaan, uit de vrije hand maar ook met die handige Westalee quiltrulers.


Het origineel is afgewerkt met een geschulpte rand, dus dat heb ik ook gedaan, een fris roze biesje er langs geeft pit.


Alleen de tunnel er nog achter naaien deze week, dat doe ik denk ik even dinsdag in de winkel, lekker op de grote tafel. Zorg dat er wat extra ruimte (1 cm) in de tunnel blijft, zodat die de dikte van de lat opvangt aan de achterkant, en dat je de lat daarom helemaal niet ziet afgetekend aan de voorzijde.


Tussen het bloggen door geniet ik van een koffie-tje (zoals mijn Belgische klanten zeggen) in een van de Emma Bridgewater mokken. dan smaakt het gewoon lekkerder! En dan ook nog met mama's lepeltje er in.... zo is ze elke dag nog een beetje bij mij. Frans weet hoe dol ik het lepeltje ben, en doet het altijd vanzelf in mijn kopje. Lief...


Van de week kwam Irene met deze prachtige hexagon quilt langs, die mooie okergele bloemrand heeft ze bij ons gekocht, gedurfd en heel mooi!


Er zijn zoveel nieuwe boeken en bladen binnengekomen, er is bijna geen plaats om ze neer te zetten. Smullen weer van alle prachtige patronen en foto's. Alleen van het doorbladeren wordt je al heel blij. ze staan allemaal in onze webshop hoor.


Vrijdag gaf Cora een workshop poppenhuisstoeltje/ speldenkussen maken. Kijk eens wat het resultaat is; 7 schattige stoeltjes


Alleen al de bekleding kiezen was een feestje voor de deelnemers...)- en moeilijk, want zoveel stofjes zijn leuk om te gebruiken.


Verrassing bij de post vrijdag! Mijn lieve vriendin Inge heeft een paar heerlijke sokken gebreid voor mij. ik ben er dol op want ze zitten superlekker. Lief van haar he, met een handgeschreven brief erbij en een bijzonder geurzakje. Ik bof maar.

Fijne week allemaal!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten