maandag 25 maart 2019

De rood wit 'Not so Insane quilt' schiet lekker op

Goedemorgen allemaal,
Degenen die mij goed kennen weten dat ik een passie voor blauw-wit heb...
maar op dit moment staat mijn hoofd naar iets heel anders.....rood wit!


van de week bracht Corinne haar quilt-in wording mee, die zij maakt uit een boek dat zij in onze winkel kocht. Verslaafd is ze...)- de top groeit met de week, een prachtige, reusachtige sterquilt.


die komt dan straks weer in de hal van het appartementengebouw te hangen waar zij woont. De andere bewoners zijn er blij mee want zij genieten van de wisselende kunst in de hal .


Zelf ben ik ook zo gedreven bezig met de 'Not so insane Quilt', zoals ik hem noem. Het ontwerp maak ik zelf en is gebaseerd op de Nearly Insane quilt, die gekmakend veel stukjes heeft. mijn ontwerp heeft blokken met veel minder deeltjes en is daarom voor iedereen wat gemakkelijker te doen. 


dit weekend is het gelukt om de blokken en halve blokken allemaal aan elkaar te zetten. 25 hele en 12 halve blokken. 


Voorzichtig dat de quilt niet uitrekt met die halve blokken en n komt er een witte tussenrand omheen. Een geweldig hulpje is de centimeter die ik van de Amerikaanse Donna keeg, hij is maar liefst 3 meter! met inches en centimeter verdeling. Meten, meten ...of de randen gaan passen.


Tegelijkertijd ben ik bezig aan de volgende rand


Ontwerpboek erbij...(multomap met eigen omslag)- en mandje met werkje lekker op de bank
 's avonds


En het leukste... lapjes kiezen... welke naast elkaar, donker, licht , printje...


Dit vind ik een van de mooiste blokken, mooi strak en groots effect)-




Kijk zo gaat het er ongeveer uitzien. als de quilt klaar is, dan komt het patroon uit in de winkel. dit voorjaar al hoor!



Daar wordt een mens gelukkig van... een zacht mandje met lapjes..mmmm

Fijne week allemaal!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten