zondag 28 april 2019

een Rood Wit weekje met een unieke samenwerking

Afgelopen donderdag was het dan zover..)- 
Wekenlang had ik mij voorbereid op de presentatie die ik zou houden voor 80 quilters bij de Algemene ledenvergadering van het quiltersgilde in Nijkerk.
"Rood & Wit Quilts, oneindig veel variaties''


Links de quilt die ik van Corinne (woe-groep) mocht lenen en over de bestuurstafel mijn eigen quilts en een prachtige met de hand gemaakte driehoekjes sterrenquilt van Maria (dinsdag-bee) 


Quilts bekijken... dat is toch heerlijk! en de dames waren niet weg te krijgen bij het podium. vooral die van Maria, die fantastisch met de hand in veerpatronen doorgequilt is, oogstte veel bewondering.


En de schering & Inslag quilt blijft boeiend om te bekijken, hoe zit dat vlechtwerk in elkaar? voor de liefhebbers hebben we een start pakketje in de webshop
Ik vertelde ook over Rood Wit Quilt boeken en de geweldige verhalen die er zijn over deze quilts, die al 300 jaar gemaakt worden in dit kleurenpalet. 



Na mijn lezing was het de beurt aan Desiree van groothandel Rhinetex uit Deventer.
De grote mand staat al klaar, vol met 15 antieke quilts in rood wit, die Irene Amse, eigenaresse van Rhinetex aankocht bij Christopher Wilson Tate in Londen.


De ene antieke quilt was nog mooier dan de andere....


De meeste quilts zijn van rond 1830 ..)-


Applicatie mandjes klein.....


maar ook GROOT! zo zag ik ze nog nooit eerder!


Een feest om te zien zoveel antiek moois...


Uiteindelijk moest voorzitter Inge van het Quiltersgilde een eind aan de middag maken, anders was het rood wit  feestje nog wel even door gegaan. 


Van Maria kreeg ik heel lief nog een klein boekje over het dateren van oude quilts, heel interessant.


Naast al dat rood wit geweld, was er afgelopen week ook nog de prachtige pastel quilt van Nelleke (dinsdag-bee)


Haar mandjes quilt oogt antiek door het mooie handquiltwerk..
wat zal die mooi staan in haar oude boerderij!

Fijne week allemaal!


4 opmerkingen:

  1. Wauw wat heerlijk om te lezen en te zien. Dank je wel voor het delen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een feest om al die prachtige quilts te zien, zowel van jou als van Rhinetex. Zo verrassend die grote mandjes! Wat een beeldschone quilt is de roze van Nelleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige rood-witte quilts daar..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was genieten bij het Quiltersgilde.
    Dank voor die prachtige lezing en de vele inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen