maandag 13 mei 2019

Varen op de Parel en een quilt naar Houston!




Vrijdag hadden we voor de 23e keer de Quiltrondvaart! 82 dames in een kwartiertje aan boord.... dat is niet niks. Maar iedereen kreeg al snel een fijn plekje aan boord..)-



nerveus ben ik de dag en avond van te voren altijd. klopt alles? is alles voorbereid? Maar als het zover is, geniet ik ook enorm. en kom ik helemaal in mijn element als presentatrice op de boot...)- 


Het geweldige lunchbuffet komt omhoog uit de vloer.. een applausmomentje...


De quilters worden die dag erg verwend dankzij onze sponsors die cadeautjes beschikbaar stelden voor de verloting en de goodiebag. We hadden maar liefst 25 prijzen en een hoofdprijs!


Marjolein en Gerrie werkten hard om het iedereen naar de zin te maken; en dit keer stond het winkeltje in de zaal beneden, heel fijn. 


Dit schattige mini-portemonneetje was de workshop aan boord. handig aan je tas voor de winkelwagenmunten! Het is nu ook als pakketje te koop in de webshop 
en zelfs de kleine beugeltjes kun je nog apart bij ons bijkopen, want stel; je wilt er een maken voor al je quiltvriendinnen!


Zouden de dames het prachtige landschap wel opgemerkt hebben dat buiten de boot voorbijgleed? 


heerlijk zo'n verrassing mee naar huis, wat zou er allemaal in zitten?


Deze week showde Greet in de winkel haar Scrappy Dogs quilt 


prachtig geworden hoor!


en Gerda is bezig met een kleurrijke quilt van Jen Kingwell


Kleur en nog eens kleur... is Gerda's specialiteit!



Wat een geweldige verrassing! Deze week kreeg ik bericht van het International Quiltfestival in Houston. mijn quilt Delft Blue Stars is gekozen om mee te doen aan de Sapphire Celebration (45 jaar QFHouston) in oktober 2019!!


Nu alles snel klaar maken om de quilt in te sturen, hij moet er 7 juni zijn...
wel een beetjes eng ook.. 
Maar die lieve Ted Storm voorziet mij inmiddels van tips om de quilt goed op reis te laten gaan. 


Het meisje met de parel zal DRIE jaar op reis zijn. ze hangt nu even op mijn overloop zodat ik nog even afscheid kan nemen, voordat ze zo lang uit beeld is..
Misschien ga ik in oktober wel even naar Houston...

Fijne week allemaal,


2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met de selectie voor Houston! Wat een lange tijd om zo'n creatie van jezelf te moeten missen. Heel bijzonder, hoop dat je zelf kunt gaan kijken?
    De boot ziet er gezellig en mooi uit, jullie hadden heel mooi weer! Schattig, dat kleine munten portemonneetje. Ook leuk voor klederdracht poppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig voor je Hanneke, jouw meisje met de parel naar Houston! Van harte gefeliciteerd! Drie jaar op reis jouw quilt. Wat lang. Dan gaat ze zeker nog naar andere shows. Fijne week!🤗

    BeantwoordenVerwijderen