maandag 15 juli 2019

Genieten van de tuin, haken en kasteelgeheimen.....


Er zijn al aardig wat quilters gaan kijken bij de tentoonstelling 'Quilts van Quiltshop Vlijtig Liesje & Vriendinnen', we krijgen hele leuke reacties, dat doet een mens goed. Wij zijn zelf ook heel tevreden; de quilts komen je op de trap al tegemoet...)- 
Het leuke is dat de expositie maar 400 meter van ons vandaan is, in een prachtige herenboerderij. Wil je ook een keer komen? Dat kan nog tot 26 oktober, dus tijd genoeg..


Ik zie veel bootjes voorbij komen op facebook en Instagram.. mijn eigen bootjesquilt, of liever gezegd die van mijn zoon, hangt bij ons over de trapleuning boven. Een eenvoudig foundationpiecing patroon, maar hij blijft leuk en heerlijk om je restjes stof in te verwerken. 

 
De tuin rond de quiltinkel is momenteel een feestje. De bloemen bloeien uitbundig en naast het quilten, ben ik ook veel in de tuin bezig..



de quiltwinkel wordt bijna helemaal verborgen door zoveel natuur!


Nieuw is dit lieve hoekje, waar de geurende roos (net niet zichtbaar) uit Limburg een mooi plekje heeft gevonden, vlak bij de entree van de winkel..


Ken je dat...; je ziet iets leuks op internet en je bent verloren. Jolanda en Joke lieten het High Tea Crochet patroon zien waarbij je een charmpack stoffen gebruikt en de lapjes omhaakt met een romantisch randje.


Ik kan niet meer stoppen! Zo leuk om te doen. Ik gebruik Katia Saigon, een acryl garen, dat is wat lichter dan katoen. Ik koop het bij Juffrouw Katoentje in Maarssen


Ook zo'n 3D haaknaald van Clover hebben ze daar, ligt lekker in de hand.


Gaaf he, deze schilderingen op hout. Ze zijn van Else Goselink


Zij komt op 31 augustus naar onze Open Dag  en staat dan op de veranda met allerlei houten voorwerpen die zij leuk beschilderd heeft. 


Voorwerpen schildert zij, maar ook portretten van mensen en dieren, heel bijzonder en we zijn trots dat we haar te gast hebben!



En waar ik nog meer zo druk mee ben? De Cannenburgh Quilt!
Het mystery patroon voor de Landgoed Quiltdag in Vaassen.
Ai ik mag er eigenlijk niks over vertellen, maar het wordt een geweldig leuke quilt. Quiltzusje Marijke maakt haar variant en ik de mijne. Beide worden erg mooi...


Kom je ook naar de kasteeldag in Vaassen? Dan krijg je het patroon van deze quilt! Er zijn op 4 september nog een paar plaatsen vrij, dus je kunt je nog aanmelden. Wij zijn er met onze winkels en het belooft een supergezellig nieuw evenement te worden!

Fijne week allemaal!



1 opmerking: