maandag 18 november 2019

Leuke Kerstwerkjes en lekker quilt-weer.....


Met onze Blok van de Maand Sew Merry, zijn een heleboel quilters in kerstsfeer aan het komen. deze quilt van de Quiltcompany is zo leuk om te maken, dat ik er zelf ook aan zou willen beginnen.... niet doen... al is het heel verleidelijk... ( de quilt op de foto is van Barbara)

Quiltzusje Marijke bracht van de week haar nieuwe mallen van het Schoolhouse blok. Geweldig in die rozenstofjes, heel romantisch. Ze zijn nu ook bij ons te koop hoor. 


Het gaat heel simpel met de Vliesofix methode op theezakjespapier of met Vlieseline L11

Tja.. afgelopen week waren we berendruk met het maken van de Adventskalender Winterfriends. Een speciaal project, uniek en alleen bij onze winkel verkrijgbaar...

het heeft Jolanda en mij heel wat zweetdruppeltjes gekost... maar dan heb je ook wat! Het is een superleuke kalender geworden en we zijn benieuwd op facebook en Instagram te lezen wat jullie er van vinden vanaf 1 december.....


Doos na doos hebben we ingepakt en woensdag moeten alle deelnemers het wel in huis hebben, ruim op tijd. Enne... nog niet stiekem open maken hé...


Om het wat gemakkelijker te maken voor de webshopklanten hebben we nu een speciale KERST pagina waar je alle kerst stoffen en cadeaus bij elkaar kunt vinden,


Zoals ook het patroon van de schattige 13-delige kerststal van patchwork, waar deze figuurtjes ook bij horen... zo lief!


En dit is ze weer... het roodborstje dat de hele dag rond de quiltshop te vinden is. als je op bezoek komt kijk dan maar goed... ze zit je vast ergens van een klein afstandje te bekijken. Als ik in de tuin werk zit ze op mijn schep of op de kruiwagen...


Zelf ben ik lekker 6 pointed stars aan het naaien.. met het speldenkussen ernaast dat ik van Joke kreeg voor mijn verjaardag..


Met de clearstamps kun je met 1 stempel deze sterren stempelen, uitknippen en naaien maar... Patchwork is op deze manier snel en simpel...


Volg je op facebook de Winter Welcome Quilt Along al? Je kunt er gratis patronen downloaden voor deze lieve blokken, die door 9 zeer bekende quiltontwerpsters zijn gemaakt. Wij verkopen alle stoffen voor dit project, dus je kunt meteen aan de slag.

Fijne week allemaal!


4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja he magteld, we hebben zelfs al wat lampjes buiten opgehangen en gaan binnenkort de winkel in sfeer brengen.

      Verwijderen
  2. Heerlijk om dit allemaal te zien, gezellige decembermaand toch.......
    .liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk he Conny, ik geniet ook zo van deze maand.

    BeantwoordenVerwijderen